Activiteiten

Tafeltennis is een sport waarin je veel verschillende dingen kan leren. Technieken zijn erg belangrijk en je kunt zowel aanvallend als verdedigend leren spelen. Daarnaast is snelheid erg belangrijk. Hoewel de afstand achter de tafel niet zo groot lijkt, kan het soms na een wedstrijd voelen alsof je een marathon hebt gelopen. Naast techniek en snelheid is reactievermogen ook een onderdeel dat veel getraind wordt. Goed kijken naar de bal en reageren voordat de bal gespeeld wordt, zijn vaardigheden waar je veel aan hebt tijdens de wedstrijd. Deze vaardigheden kun je allemaal leren bij tafeltennisvereniging SETT.

SETT is een tafeltennisvereniging waarbij gezelligheid het belangrijkst is. Daarnaast wordt ook hard getraind, zodat iedereen op zijn eigen niveau kan spelen. Alle kinderen tussen de 6 en 17 jaar zijn van harte welkom bij onze vereniging. Iedere nieuwe speler zal in de meest geschikte trainingsgroep worden geplaatst. Daar zul je de belangrijkste tafeltennistechnieken oefenen, zodat je na een periode van trainen ook wedstrijden kunt gaan spelen.

Momenteel hebben wij twee teams die meespelen in de jeugdcompetitie van de Nederlandse Tafeltennis Bond (NTTB) in de afdeling West. Zij spelen op verschillende niveaus en hebben verschillende doelstellingen voor het huidige seizoen. Een wedstrijd wordt gespeeld met drie personen tegelijk, maar de teams bestaan vaak uit meerdere spelers, soms vier of zelfs vijf personen. Op deze manier kunnen de spelers afwisselen, zodat de wedstrijd toch door kan gaan als je een keer niet kan spelen.

Hier wordt een schema aan het begin van het seizoen voor gemaakt, zodat iedereen weet wanneer hij/zij wordt verwacht. We spelen 2 competities per jaar, de najaarscompetitie, die loopt van september t/m december en de voorjaarscompetitie, die loopt van januari t/m april.

Naast de trainingen en de competitiewedstrijden organiseert SETT ook andere activiteiten binnen de vereniging. Zo worden jaarlijks de SETT-kampioenschappen en het Handicaptoernooi georganiseerd (voor jeugd en senioren), met aansluitend een diner voor alle deelnemers, familie en organisatie. Ook plannen we dagjes uit, aan het begin en einde van het seizoen en hebben we een speciale Meidendag! In de kerstvakantie wordt er een Oliebollentoernooi georganiseerd.

Naast deze leuke dagen organiseren we driedaagse trainingsweken in de schoolvakanties. Deze weken worden speciaal georganiseerd voor die kinderen, die graag op technisch en tactisch gebied en op snelheid en beweging beter willen worden en extra willen trainen.

Samenvattend betekent tafeltennisvereniging SETT het volgende:

• Plezier staat voorop!
  • Training krijgen van geschoolde en ervaren trainers.
  • Trainen/spelen op je eigen niveau.
  • Mogelijkheden tot wedstrijden en toernooien.
  • Activiteiten die de gezelligheid binnen de vereniging vergroten.

Denk je dat tafeltennis DE sport is voor jou, dan kun je vier keer gratis meetrainen. Kijk voor onder training voor locaties en dagen/tijden:

Als je een keer mee wilt trainen of wilt kijken tijdens een training, stuur dan een mailtje naar info-@-ttvsett.nl. (lees voor –@–  alleen @)